Jestli má internetová stránka splňovat to, co se od ní očekává, musí mít mimo jiné i dostatečně četnou návštěvnost. Tedy musí se najít dost lidí, kteří budou na tuto prezentaci zavítávat a využívat ji. A v tomto ohledu je docela lhostejné, zda jde o zdroj informací, nabídku služeb, internetový obchod a podobně.
Web zkrátka musí mít dost těch, kdo o něj projevují zájem a využívají toho, co je jim tu nabízeno, tak, jak si to majitel takové stránky představuje. Protože nebylo-li by tomu tak, nemá smysl udržovat takové virtuální dílko při životě. Když totiž stránka není využívána, není logicky k ničemu.
Jenže jsou mezi námi i ti, kdo webovou stránku potřebují, a to i v případě, že se jí zrovna dvakrát nedaří. Jak by fungoval třeba internetový obchod bez svého webu, že? Ovšem ani s nefunkční stránkou to není ani zdaleka to pravé. A co s tím?
Řešením může být dost možná jedině optimalizace pro internetové vyhledávače. Nebo SEO, chcete-li. Služba, díky níž se dá výrazně zvýšit návštěvnost prakticky jakékoliv stránky, a to i více než citelně.
Pokud se tu angažují příslušní odborníci, kteří vědí, jak na to, může se dosáhnout toho, že se dotyčná prezentace posune v internetových vyhledávačích z dosavadní nezáviděníhodné pozice někde na konci sáhodlouhého seznamu nalézaných odkazů, tam, kde ji sotva někdy někdo objeví, na některou z nejvyšších pozic, tedy tam, kam míří naopak všichni, kdo něco na internetu s pomocí vyhledávačů hledají. A to je ohromné množství lidí.
Stačí tak jedině svěřit svůj web odborníkům a ti už se postarají, aby měla dotyčná stránka význam, aby se vyplácela. A není se čeho bát, u SEO cena nikoho nezruinuje.
A je-li takový web zkontrolován a jsou z něj odstraněny možné nedostatky, jsou-li na něm zvolena ta nejvýhodnější klíčová slova, je-li mu dopřán dostatek zpětných odkazů na jiných webech, přivádějících sem nové čtenáře, jsou-li napsány kvalitní články a prováděna efektivní reklamní kampaň, je dosaženo ideálního stavu věcí. Tedy takové návštěvnosti, jež je třeba. A o to tu přece jde.