V prvé řadě záleží na typu webu. Pokud chcete osobní nevýdělečný blog, asi ze začátku není nutné investovat do služeb profesionála. Pokud máte zájem prezentovat své podnikání na profesionální úrovni, neuškodí to zvážit. Samozřejmě záleží na rozměru vašeho podnikání a na tom, zda web je klíčovým zdrojem informací o vaší firmě, anebo zda se na něj jen občas někdo podívá pro informaci, jestli máte o svátku otevřeno, anebo zda náhodou zrovna nejste na dovolené.

přenost dat

Jak na blogy?
Jednoduše, prostě si zvolte platformu, která se vám nejvíce líbí. Favoritem dnešní doby je WordPress, dále taky Blogspot od Googlu. Vybírejte, co se vám líbí více. Pokud svými stránkami cílíte spíše na starší publikum, míníte psát především komentáře, je na místě zvážit i blogy navázané na weby jednotlivých periodik, kde vám ostatní mohou zvyšovat vaši "karmu" Naopak, pokud jste vizuálně zaměřeni a chcete mít více fotografických prezentací než textu a zároveň cílíte na mladší audienci, využijte například tumblr. Místo, kde se můžete dobře prezentovat, i psát poměrně dlouhé úvahy, je Instagram. Má své limity v tom, že ke všemu musíte sdílet fotku, která upoutá pozornost, zároveň ale i potenciál v mladých generacích. 

data

A co osobní prezentace, firemní web?
Zde je na místě zvážit najmutí profesionála. Ano, záležitost to není levná, ovšem pokud usilujete pouze o stylově čistý, dobře funkční web, a ne o přílišnou originalitu, nebude to pro tvůrce natolik časově náročné. Pracují totiž již s předem vytvořenými šablonami. Od specifičnosti vašich požadavků se bude odvíjet doba práce, a tedy i cena. Je to racionálnější varianta, ušetříte si spoustu nervů a profík vše zvládne rychleji.

Pokud se do toho přesto chcete pustit sami, šablony WordPressu jsou vhodné i pro tento typ webů a jsou poměrně jednoduché na pochopení. Pár informačních stránek určitě zvládnete i sami.